Zippo bricheta antivint foarte buna in cazurile Survival si un E DC excelent!

 

imageimage

Zippo
Zippo este o brichetă reîncărcabilă, de metal, creată de Zippo Manufacturing Company. De la apariția primei brichete, în 1932, au fost fabricate peste 400 de milioane de unități, în zeci de mii de modele. Sunt adesea colecționate de către persoane din întreaga lume, Zippo Manufacturing Company estimând numărul colecționarilor la peste 4 milioane doar în Statele Unite.

Sloganul firmei este „The Name in the Flame”.

Încă din perioada celui de-al Doilea Război Mondial, utilizatorii de Zippo au început să inventeze o multitudine de trucuri ce pot fi realizate cu brichetele, incluzând numere de prestidigitație, diferite metode de aprindere, de „reînviere” a flăcării etc.

O variantă a modelului austriac după care a fost creată bricheta Zippo. Ca şi aceasta din urmă, foloseşte un fitil, o piatră fixată cu ajutorul unui arc, un capac pentru evitarea evaporării şi combustibil lichid.Cuprins

Istorie

Firma Zippo a fost fondată de George G. Blaisdell și este situată în orașul american Bradford, statul Pennsylvania. Prima brichetă a fost creată într-un garaj, după un model similar, austriac. Modelul a fost brevetat la 3 martie 1936.

Modelul a fost brevetat la 3 martie 1936. Brichetele Zippo au devenit populare în Armata Statelor Unite, în special în timpul celui De-al Doilea Război Mondial, când Zippo a încetat temporar să mai fie fabricată pentru pieţele de consum, brichetele fiind destin
ate exclusiv armatei americane. În prezent brichetele Zippo se regăsesc în dotarea standard[ necesită citare] a fiecărui soldat.[ necesită citare] a fiecărui soldat. Preţul de vânzare recomandat de Zippo Manufacturing Company variază între 12,95 şi 8.912,58 dolari, în funcţie de material şi de raritatea modelului. Primele brichete Zippo aveau un preţ de vânzare de 1,95 dolari, în condiţiile în care în anul 1932 Statele Unite se aflau în plină criză economică, iar suma în[ necesită citare] cauză ar fi putut asigura hrana pentru o întreagă familie.[ necesită citare] În anul 2001, conform revistei IUP din toamna lui 2003, un model de Zippo datând din anul 1933 a fost vândut în Tokio pentru suma de 18.000 de dolari. În anul 2002 Zippo Manufacturing Company a achiziţionat o brichetă pentru suma de 12.000 de dolari, aceasta fiind expusă în muzeul propriu Denumire Numele brichetei provine, pur şi simplu, de la faptul că inventatorului îi plăcea cum sună cuvântu zipper („fermoar”). Marcarea date De la mijlocul anului 1950, brichetele Zippo au început să fie marcate cu anul fabricaţiei. Prima codificare presupunea folosirea punctelor, pentru a marca anii Între 1966 şi 1973 punctele au fost înlocuite cu linii verticale (|). Între 1974 şi 1981 codul conţinea bare înclinate înainte (/). Între 1982 şi iunie 1986 acestea au devenit bare înclinate înapoi (\). Din iulie 1986 firma a început să folosească grupuri de coduri care ndicau atât anul, cât şi luna fabricaţiei. În partea de jos a brichetei, în stânga, precum şi în interior, era gravată o literă de la A la L, care desemna luna, după regula simplă A = ianuarie, B = februarie… L = decembrie. În partea dreaptă, o cifră romană arăta anul în care bricheta fusese turnată, începând de la cifra II, care reprezenta anul 1986. Astfel, o brichetă gravată „B VII” era creată în luna februarie a anului 1991. În anul 2001 Zippo Manufacturing Company a modificat din nou sistemul de codare, înlocuind cifrele romane cu cele arabe, datorită uşurinţei de folosire. În acest fel, marcajul „H 07” indică luna august 2007. Neînţelegerea completă a sistemului de datare a unei brichete Zippo a dus la apariţia unui mit oarecum[ necesită citare] comic,[ necesită citare] conform căruia cu cât litera era mai apropiată de începutul alfabetului, cu atât comic conform căruia cu cât litera era mai apropiată de începutul alfabetului, cu atât bricheta era mai valoroasă. C era mai bună decât D, E, F şi aşa mai departe, iar A era cea mai „bună” brichetele fabricate în luna ianuarie a fiecărui an devenind, astfel, mult mai căutate Garanţie Bricheta Zippo este recunoscută pentru garanţia pe viaţă pe care o acordă compania. Aceasta înseamnă că dacă o brichetă se strică ndiferent cât de veche este sau câţi proprietari a avut anterior, Zippo Manufacturing Company o repară gratuit sau o înlocuieşte cu una nouă gratuit. Singura parte care nu se supune acestei inlocuiri este partea. care acopera bricheta.

Exista si multe falsuri dar cunoscatori nu pot fii insela.ti.Zippo are un sunet inimitabil atunci cind este deschisa un clinchet foarte placut auzului.Materialul din care este confectionat Zippo este de inalta calitate.Rezista la rafale puternice de vint fara ca flacara sa se stinga.Am si eu un Zippo si sunt foarte multumit.Va sfatuiesc sa aveti un Zippo la indemana si nu veti regreta chiar daca nu sunteti fumator, foc trebuie sa faceti in caz de nevoie.

smecherii cu aceasta celebra bricheta:

Acest articol a fost publicat în NECESAR SUPRAVIETUIRE și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s